1410104.jpg
Tuollaiset tupsahti postilaatikkoon eilen... SNY:ltä tuli "välipaketti" varsinaista pakettia odotellessa. Mmmmm... kiitoksia kovasti, oli oikein hyvää suklaata (miten niin olen perso suklaalle??)... Sen verran kiltti olin, että siippakin sai muutaman palan. Illalla muksujen mentyä nukkumaan harrastettiin salasyömistä sängyssä;)

Samettikukkia yritän kasvattaa, kun ilmat hieman lämpeevät. En ole koskaan mikään kova viherpeukalo ollut, mutta itse asiassa olin juuri vähän aikaa sitten miettinyt, että olisko jo aika opetella... Kasvimaata en taida vielä tänä keväänä ottaa urakaksi (mies kasvattaa mansikat ja marjapuskat j omenat, minä ruohosipulin, muuta ei ole vielä), mutta kukkapenkkiä voisin yrittää kohentaa. Siellä on anopin tuomia monivuotisia kukkasia, mutta viereen voisi tehdä toisen penkin. Pitääkin etsiä kirjahyllystä puutarhakirjat, ja tutkia miten noiden samettikukan siemenien kanssa pitää toimia. Voikohan niitä istuttaa laatikkoo, pitääkö esikasvattaa sisällä yms.

Ei muuten moni uskoisi, miten avuton olen tuollaisten kasvijuttujen kanssa. Ollaan tässäkin talossa sentään jo 13 vuotta ja risat asusteltu. Eräänä vuotena mulla oli jopa kasvimaa. Ööh... Pori Jazzien aikaan ystävä kävi sen perkaamassa... Kun minä en tiennyt mitkä pitää nyppiä ja mitkä jättää... Ei tainnut silloin satoa kovasti tulla... Olisi se kyllä kiva laittaa kurkkua, salaattia, porkkanaa ja muita niin, että saisi sitten omasta maasta hakea syömistä. Mutta vaatii sitoutumista asialle. Ehkä tänä vuonna tosiaan aloitan noista kukkasista, ja sitten seuraavana voisi yrittää vihanneksiakin...