Keskimmäinen, vaikka poikalapsi onkin, haluaisi tehdä pipon virkkaamalla. Mies lähti muiden kanssa kauppaan ja annoin ostoslistan mukaan: pojalle 1 kerä Teddyä tai Isoveljeä (noihin löytyy ohje Novitan syksyn nuorisoliitteestä, eikä ole kovin ohutta lankaa niin voi tulla valmistakin) virkkuukoukun kera - tästä talosta kun ei virkkuukoukkuja löydy ennestään 2,5 kokoa suurempana... Ja minulle myös 1 kerä sukkapuikkojen kera (minä en virkkaa vaan neulon), Teddyä mustana jos vaikka neuloisin pipon itselleni. Mulla kun on vain yksi fleecepipo kun en ole vielä oikein oppinut pipoja enempää käyttämään. Jos vaikka olisin kuitenkin jo(!!) aikuistunut niin paljon että pipokin päähän sopisi varsinkin jos itse teen...

No, äsken soitti kaupasta että "ei täällä tollasia lankoja ole"... Harmitus sentään!! No pyysin kuitenkin tuomaan sen virkkuukoukun jos vaikka sitten yrittäisi seiskaveikasta virkata. Tai laittaisi nallea kaksinkerroin. Laskeskelin että sen pitäisi mennä aika lailla samalla ohjeella kuin isoveljestä tehtynä. Minun laskuihini ei kylläkään näissä asioissa kannata kovin luottaa...

Papurikosta tilaamani koukkuamispuikko tuli pari päivää sitten postista:) Olen nyt koukunnut sellaisesta chenillentuntuisesta langasta kassia itselleni. Itse asiassa en ole ihan varma edes, miltä chenille lanka näyttää/tuntuu, mutta ainakin tuntuu sellaiselta, mitä oli yhdessä ihanassa neulepaidassa mitä joskus kuolasin kaupassa, ja siinä luki että chenilleneulepusero...