683094.jpg
Ei tää tässä pöydällä kuvattuna näytä lainkaan siltä miltä pitäis... No sen verran tästä homaa, että reuna on päätelty liian kireästi joten jäi suoraksi. Ensi kerralla ehkä osaan senkin, nyt tämä on näin ihan hyvä silti. Jaa, kiva, mies tulikin sopivasti kalasta... Tuliskohan se vähän kuvaamaan.
683092.jpg
Odota nyt vähän niin mä asettelen tän jotenkin...
683090.jpg
Pidänks mä tätä nyt näin vai millai tää pitää tästä edestä laittaa? Jaa että sä et vaan tiedä??
683089.jpg
No en mä tätä nyt osaa laittaa mitenkään järkevästi! Ja olisit nyt sanonut, että kato nyt vähän millanen paitakin on päällä. Olis voinut jotain vähän siistimpää laittaa...
683091.jpg
Hei yksi kuva vielä, sellanen että koko huivi näkyy. Tälleen... Tuolle reunukselle pitää varmaan näyttää vähän höyryrautaa huomenna jos vaikka asettuis, eikä rullautuis tolleen. En mä mahdu tätä mihinkään pingottelemaan... Mut oikeesti mä oon tästä ihan hirveen ylpeä!

Eli siis mun eka fufo (se purettu ei-vaan-iske-toppi) valmistui tavallaan toiseen kertaan=) Minttumaari huivi, jonka ohje julkaistiin jus oikeaan aikaan! Tähän sain käytettyä kaikki topista purkamani langat, sekä myös se, mitkä purin jo viime kesänä ensimmäisestä toppi-yritelmästä.

Lankana Novitan Jasmin, kulutus 262g.

Juhannuksen aikana olen tehnyt myös tällaisen:
683095.jpg
Pari tälle vielä puuttuu. Ohje on kirjasta Favourite Socks, ja löytyy myös Interweave Knits -lehden viime syksyn numerosta. Sen verran ohjetta olen muokannut, että reikäjoustimeen tein yhden reikärivin vähemmän ja varresta tuli reippaasti lyhyempi kuin ohjeessa. Ja kantapää on ihan tavis vahvistettukantapää, kun ei englanti oikein taipunut kantapään ohjeen kohdalla. Ja ohjeesta poiketen olen tehnyt koko sukan ihan perinteisesti viidellä sukkapuikolla, enkä neljällä. Pari tosiaan tälle vielä tulee, ja varmaan toisetkin teen samalla ohjeella. Sitten taidan kyllä reikäjoustimen tilalle tehdä ihan normijoustimen. Ja ehkä tuon varren saisi tehdä puoli milliä pienemmillä puikoilla. Nyt on hieman lörppö tuo varsi.

Ja vielä
kuva mun uudesta menopelistä. Viikon olen ollut tämän onnellinen omistaja=) Tai miehen nimissähän tuo on ihan käytännön syistä, mutta etupäässä mun käytössä... Hieman on ollut totuttelemista vanhan Toyotan raadon jälkeen, mutta alkaa jo sujua. On tää vaan siihen verrattuna hieno ja hyvä!
683096.jpg