Niih, aamusella ajattelin sitten taas, että kyllä nyt yksi ufo on pakko saada vielä valmiiksi. Se Teddy Galaxista neulottu jakku, mistä puuttuu enää saumat. Ei kun ufokätkön uumeniin etsimään kappaleet valmiiksi...

Ensi ihmettelin, että onpas kovin kireät nämä hihansuut, ei meinaa millään yltää ranteen ympäri. Ja molemmissa sama juttu. Yritin miettiä pitäisikö joku lisäkaitale neuloa reunoihin... Ja sitten totesin kauhukseni että täällähän onkin vielä kolmas hiha! Kääk! Mitä ihmettä mä taas olen säheltänyt tehdessäni... No, ne kapeat hihansuut olikin etukappaleiden olkapäät. Niin, vois sitä hieman katsoa mitä kappaletta sovittaa mihinkin kohtaan. Mutta hihja olikin vaan yksi. En tajua, miten mulla on vallan unohtunut toinen hiha tekemättä. Olin meinaan aivan varma, että sillon vuodenvaihteen jälkeen tein kaikki valmiiksi, ainoastaan saumat jäivät tekemättä. Mutta ei toista hihaa ole missään, ja nuo olen kyllä säilyttänyt kaikki samassa paikassa. Tuo ei siis enää tänään ehdi valmistua.

Ja kirjahyllyn takaa (joo vois sitä jossain muuallakin neuleitaan säilyttää) löytyi tällainen:
737735.jpg
Tummansinistä Tahitia. Topin takakappale. Ja huomatkaa tuossa vasemmalla; etukappalettakin jo on aloitettu, mutta ilmeisesti puikot on tarvittu sittemmin johonkin toiseen juttuun. Tuota olen tehnyt viime kesänä, mutta ei aavistustakaan, millaisella ohjeella. Jos en väärin muista, oli joku kirjaston lehti. Eli parempi laittaa purkuun.
737737.jpg
Nyt pitäisi miettiä sitten, että mitä noista oikeesti tulee. Lankaa on vielä pari kerää lisääkin. Tahiti ei mikään mun lempilanka ole. Kaunista valmiina, mutta neulottaessa kiertyy ja tahmaa puikoilla hanttiin.

Eiliseen postaukseeni viitaten, tässä tään nyt on taas nätisti:
737742.jpg

Ja nyt meen kyllä sitkeästi saattamaan loppuun yhden ufon! Tummanpunaiset palmikkolapaset. Ei ole muuta kuin että langanpäät pitää päätellä, ja yrittää jotenkin höyryttämällä saada lapasia asettumaan kuosiinsa. Ja oikein hävettää, että nääkin olen siis neulonut jo tammikuussa 2006!! Olin aivan unohtanut mokomat, kunnes ufoja etsiessäni ne löysin keväällä. Toinen keskeneräisten kopasta, ja toinen... ööh... sohvan alta... Mutta nyt niistä tulee valmiit!