Edit klo 11:40 Anteeksi haamuilu, muoksin vähän valmistuneita ja laatikoita

Niin, tuli sitten luvattua. Ensin naureskelin vaan että joo kyllä sä tollasen saat ja teenkin, mutta menee kuule vähän aikaa. Jos nyt heti aloitan niin ehkä eläkkeelle jäädessäsi on valmis... Sitten aloin ajatella, ja sanoin uudelleen. Että kyllä mä sulle tollasen voin tehdä ja kyllä osaisinkin=) Mutta sen verran pitkä projekti minulle on, että ei enää täksi tälveksi ehdi, vaan suosiolla sitten vasta ensi talveksi. Aikaa siis varasin melkein vuoden, varmuuden vuoksi. Ja ehtona se, että samalla saa tehdä lukemattomia pikkujuttuja silti.

Sitten hintapolitiikka. Juu ohjeen langasta tulisi paidalle hintaa noin 90 euroa googletuksen jälkeen. Ei tule kauppoja. Olishan se merinovilla ihanaa, mutta ei oikein kukkaro kestä. Ei kuitenkaan voi ostaa kerää kerrallaan ja sitten lisää kun edellinen kerä loppuu... Mutta odotas niin mä vähän kokeilen että jos vois ihan seiskaveikasta tai nallesta. Ja tunnin päästä totesin, että seiskaveikka+käsialani+nelosen puikot ovat juuri oikea yhtälö. Ei muuta kuin autoon ja kauppaan...

Kaupasta sitten soittelua miehelle autotalliin. Ei sitä tummanharmaata ole täällä enää. Vaaleaa harmaata on, mutta jotenkin nuhruisen ja pliisun väristä, ei nätti. Otetaan keskiharmaata sitten, ok.

Toinen soitto minuutin päästä. Kuule ei sitä oo kuin viisi kerää, ei riitä. Mutta sellasta beigeä olis, ja on mun mielestä nätti. Mites se, sitä on tarpeeksikin. Tummansininen olis kyllä tarjouksessa alle kolme euroa kerä, mutta kahdesta kerästä ei oikein siihen riitä. Otan sit sitä beigeä. Jaa pakko ottaa vähän enemmän kuin laskin, kun joutuu ottamaan kahta eri erää. Juu ei missään nimessä voi erää vaihtaa kesken kappaleen, mut kato teen vaikka hihan eri erästä niin ei mahdollinen väriero näy. Juu kyllä se voi sieltä kato näkyä jos on eri erää, mä just luin kun jollain oli niin käyny vaikkei kerästä päällepäin nähny. En ota nyt riskiä, tää on kummiskin niin iso homma. Harmittaa sit vaan sellanen. No tehdään sit loppulangoista vaikka villasukkia=)

Eli nyt mulla on kaapissa 8 kerää beigeä seiskaveikkaa. Ja miehelle siitä pitäisi tulla sellanen ribbineulepusero. Tuossa uusimmassa Modassa oli sellainen ohje, että kun mies näki sen, hihkaisi heti, että "koska sä mulle teet tollasen"... Hyvän lehden oli mulle valinnut, ainakin heti tuli käyttöön=) Eikä tarvi tänä vuonna miettiä mitä neuloisi... No, tuo on oikein hyvä telkkarineule (kun vaan osaa laskea 4,3,4,3 ja muistaa ne oikein päin).

Ja kyllä mä muutakin neulon, just ennen kyseistä keskustelun aloitusta mies toi kerän tummanpunaista Nallea mun sukkia varten. Ja alpakat haluaa lapasiksi, ja seiskaveikkoja on kaapissa odottamassa puikoille pääsyä, ja Onlinen ohut sukkalanka on jo puikoilla jne... Teddyjakkukin odottaa vielä saumoja... Kyllä tässä tekemistä riittää=)

Siivoilin vähän tuota oikeaa reunaa. Lisäsin sinne laatikon itseäni varten tuon miehen puseron tiimoilta. Jos se vaikka vähän sieltä potkisi eteenpäin jos meinaa kyllästyminen iskeä. On nyt ihan julkinen projekti, niin ei niin helposti hautaudu mihinkään nurkkaan... En päivitä laatikkoa joka neulomisistunnon jälkeen, mutta yritän aina kun muutenkin blogia päivitän.

Ps. Arvontaan pääsee vielä mukaan kommentoimalla tänne 5.1. klo 19 mennessä!