Enkä minä ole neuloja. Jostain kumman syystä nyt kumminkin alku näyttää kovin neulevoittoiselta... Toisaalta, kun uppoudun johonkin uuteen asiaan, niin seuraavat pari viikkoa olen niiin innoissani etten juuri muista asioista tiedä sen taivaallista! Ja nyt olen koukussa näihin blogiasioihin sekä neulomiseen, joka monen vuoden jälkeen tuntuukin tosi kivalta kun alkuun pääsee.

Eilen kudoin tuota kaulaliinaa samalla kun katsoin telkkaria. Ja samalla kun töitä tein ja kirjontakone paukutti muutaman minuutin välillä yksikseen yhtä väriä, niin sain seuraavaan langanvaihtoon saakka hyvin neulottua pari kerrosta:) Olisin varmasti neulonut syödessä tiskejä laittaessa ja nukkuessakin mutta ei taitaisi onnistua...

Tuntui että tuota patenttia tekee tosi nopeasti kun joka toinen silmukka nostetaan. Mutta lopputuloksesta päätellen ei se niin kovin nopeeta ollutkaan. Muutaman tunnin ahertamisen tulos onkin vasta 14 cm (ahersin sentään yhteen saakka yöllä kun ensin olin lukenut ja ihmetellyt ihmisten neuleblogeja puoleenyöhön)!! 4 cm kohdalla käväisi mielessä että kun päättelisi nyt ja kääntäisi niin olisi ihan hyvä barbin kaulaliina. Ja nyt jos päättelisi siitä melkein saisi patalapun;) No en minä nyt sentään ihan tosissani niin ajatellut... Pitkä matka siis vielä edessä. Ja nyt on ihan pakko valmistaa tuo loppuun saakka. Sai kuopus nimittäin intettyä minulta vastauksen siihen että mitä siitä tulee. Ensin annoin ympäripyöreitä hymähdyksiä "katsotaan nyt mitä tulee" ja "kuhan äiti nyt vähän kokeilee", mutta ei kelvannut. Pitkin iltaa kyllä kuulin sitte kovasti kehuja, kuinka hienosti olen tuota tehnyt! Oih... Vähään on meidän kuopus tyytyväinen kun tulee tuosta niin onnelliseksi. Nukkumaan mennessä kyllä jouduin vähän muistuttamaan että menee monta iltaa ennen kuin se on valmis, ei sitä huomenna vielä voi kerhoon laittaa. Onneksi säät on vielä lämpimätkin!

Kuva tähänastisesta saavutuksesta alla. Hieman näyttää minusta oudolta tuo neule. Nuo päällimmäiset oikeat silmukkajonothan (heh, mitä termejä taas:) kai pitäisi olla lähempänä toisiaan? Nelosen puikoilla oon tehnyt kun vyötteessä niin lukee ja neulos on aika löysää kun pääsee pois puikolta. Puikolla ollessaan siis on kyllä hieman liiankin tiukkaa. No se on tuollaista kun tuollaista tulee kun ohjeen mukaan teen. Asiaan kaiketi ei vaikuta se että luen ohjetta väärin päin todennäköisesti. Peruskoulussaki mulla tuli kirjoneulesäärystimiin kuviot väärinpäin, samoin palmikkoa neuloessa sai olla tosi tarkkana ettei kesken käänny jotenkin vinksalleen. En mä enää edes muista miten päin noita ruutuja pitäis lukea, oikealta vasemmalle olen tehnyt ainakin.

11346.jpg