Mää joudun kuntosalille! Eilen yhdeltä salilta soitettiin, että olen voittanut ilmaisen tutustumiskerran heidän salilleen. Puoli tuntia opastettua tutustumista paikkoihin ja laitteisiin, ja puolituntia omaehtoista harjoittelua. Mun nyt tietysti olis pitänyt puhelimessa kiljahdella riemusta ja hyppiä pitkin seiniä, hervottomana onnesta... Mutta mä olin kyllä oikeesti aika järkyttynyt!! Miehelläkin nyki suupieltä kun sanoin että meen ensi viikon torstaina kuntosalille (että meinaaks ihan oikeesti mennä?)...

Siitä on noin 18 vuotta kun mä olen viimeksi salilla käynyt... Ai juu, taidettiin hjoitsuopintojen aikana kerran käväistä porukalla. Toisaalta ihan kiva päästä katsomaan, mutta toisaalta oon ihan paniikissa. Pitäis varmaan vähän kuntoilla ennen sinne menoa... Viikossa ei kyllä ihmeitä tehdä. Pitää varmaan ilmoittaa kerhoon että jos myöhästyn neidin hakemisesta, olen väsähtänyt salilla niin kovasti etten ole kyennyt kävelemään autolle saakka...

Ei mulla ole edes mitään sisäpelikenkiä tai mitä ne nyt onkaan. Mutta kuulemma saa mennä sukkasillaankin, ettei tarvitse tuota tutustumista varten sellaisia alkaa ostamaan.

Illalla oikeen hämmästyin, kun mies alkoi sanomaan, että miksen mä alkais sellasta harrastamaankin. 49 euroa (kai) maksaa kuussa, ja salilla saa käydä niin paljon kuin kerkiää. Mun mielestä silti aika hinnakas harrastus. Toisaalta sitten olisi jotain kodin ulkopuolista elämää (karaoken lisäksi siis). Ja kun kysin mieheltä että missäs välissä mä siellä kävisin, niin oli vastauskin kyllä valmiina. Tiistaina ja sunnuntaina. Keskimmäinen käy samassa talossa sillon hapkidoharkoissa, niin saisi poikakin kyydin sinne. Toisaalta ihan ok, mutta toisaalta tuo raha kyllä askarruttaa. Viidelläkympillä saa jo paljon lankaakin;) No, katsotaan nyt miten se tutustuminenkin siellä menee.

Noissa jäsenyyksissä on se, että jos käy kaksi kertaa viikossa, niin sitten se kannattaa. Muuten ei. Toisaalta aika hyvin varmasti motivoisi, että se menee se raha sinne käy tai ei. Mutta tulisko siitä sitten alkuinnostuksen jälkeen pakkokuntoilua... Kellään kokemuksia salijäsenyyksistä ihan siis kuntoilumielessä, ei mitenkään ole tarkoitus sen enempää kehoa ruveta rakentamaan (jenkkakahvat vois luovuttaa kyllä pois)?

Muoriskalta sain eilen vinkin ihmesieneen. En ollut yhtään muistanut, että jo kuukausi sitten ostin sellasen työhuoneen tapettien piirustuksia varten. Olkkarin pöytä lähti melkeen puhtaaksi! Samoin lipastosta lähti kuulakärkikynän jäljet. Lipastosta tosin lähti pintakin (tai sitten se ajan tekemä tummuma), kun on käsittelemätöntä puuta. Mutta eipä sekään nyt ainakaan rumempi ole kuin ennen sienen kokeilua.
541792.jpg