Kyllähän mä toki tiedän, että lauantaissa jo mennään. Mutta tämä postaus piti tehdä jo torstaina mutta uraputki päättyi niin myöhään etten jaksanut. Ja eilenkin oli mukamas kiirettä niin kovasti ettei ehtinyt.

Eli kyllä tuo meidän terassi on mainio; soveltuu myös työkäyttöön:

142130.jpg

Torstaina siis raahasin saumurin ja myöhemmin ompelukoneen tuonne terassille. Ehdin niin vähän istuskella pihalla, että ajattelin että voi noita töitä tehdä tuollakin kun ilmoja riittää:) Ja pitää kyllä sanoa että henkikin kulki tuolla paljon paremmin. Yleensä froteeta leikatessa ja ommellessa tulee vähän tukkoinen olo kun se kangaspöly tulee nenään. Mutta kun tuuli pikkasen niin tuossa oli oikein hyvä tehdä hommia. Iltapäivällä en enää koneita tuossa sitten pitänyt kun aurinko alkoi paistaa tuohon suoraan.

Ilmeisesti naapureita vähän ärsytti mun tuossa ompelu. Päätellen siitä että kun niillä on yleensä ulko-ovi seljällään koko päivän (nää rintamamiestalot on tuskasen kuumia kesällä), mutta torstaina oli ovi visusti kiinni. Ensin luulin että se johtui aiheuttamastani metelistä, mutta ystävän käydessä kahvilla selvisi ettei nuo mun koneet nyt niiin kovaa ääntä pidä. Kai niitä sit enemmän ärsytti se että mä istuin koko päivän tuossa. Ja kun tosiaan jotain ihan oikeesti tein. Yleensä kun mua ei paljon tuossa pihalla ole näkynyt kun miehen kotona ollessa olen yrittänyt tehdä töitä. Sisällä.

Jos olisivat mulle tulleet sanomaan että häiritsee, olisin sanonut että toin työt tuohon että näkevät että teen ihan päivänvalossa hommia. Oli nimittäin naapuritalon molemmissa päissä emännät talvella pohtineet oikein nokakkain että mahdanko mä tehdä pimeitä töitä kotona. Eivät sitä multa voineet kysyä, mutta mies kuuli vaan naapurin mieheltä! Pikkasen loukkaannuin, kun tosiaan kyllä mä olen alusta saakka ihan rehellisesti työni eteenpäin tilittänyt, ja joka työstä on kuitti kirjoitettu!! Vaikka monesti olen työni tehnyt yölläkin, niin ei nää mitään kuutamohommia ole missään vaiheessa olleet. Ei kai kaikki sitten ymmärrä että tosiaan kotoakin käsin voi töitä tehdä ihan rehellisesti. Mä ainakin yritän jotain tehdä. Ja yritän jatkossakin ja ihan tässä kotona!

Sitten vielä näyte siitä millainen pellavasyöppö mun Bernina on... Parinkymmenen reunahuolittelun jälkeen koneen sisusta näyttää tältä. Ilmiö tulee ainoastaan pellavakankaassa... Muissa leikkuujäte tulee kiltisti koneen viereen.

142142.jpg

Kuvat on tosi huonolaatuisia kun ne on otettu kännykällä. Mun kännykässä on vaan joku CIF-tason kamera, ja se on tosi tarkka siitä että ei saa yhtään tärähtää kuvan ottohetkellä. Ja mulla ei kamerakäsi ole koskaan ollut mikään vakaa.

Nyt pohtimaan olisko neulomispäivä vai pitäiskö tehdä pikkasen töitäkin. Viikonloppuisin yritän tehdä hieman vähemmän töitä. Kiristän tahtia sitten taas viikolla. Ja torstain pitkänä päivänä sain hyvin rästityötkin tehtyä:)