Huomenna menen optikolle.  Aloin vaan eilen miettimään, että tosi usein toistuva päänsärky (ei siis migreeni, sen kyllä erottaa kun tulee) voikin johtua siitä että jos mulla onkin silmälasien arvot jotenkin väärät. Nää nykyiset lasit kun olen hankkinut viisi vuotta sitten. Meinaan kun sitä päänsärkyä harvemmin tulee jos olen ollut jo aamusta saakka piilolinsseillä. Ja nämä lasit ovat ihan törkeässä kunnossa, tooosi naarmuiset, joten kai ne naarmutkin voi rasittaa silmiä. Voimakkuuksissa tai noissa hajataittoarvoissa on kyllä hieman muutosta tapahtunutkin. Piilaritarkastuksessa vuosi sitten huomattiin, mutta oli sen verran vähäistä että piilareissa ei arvoja muutettu, kun piilareita ei ihan niin tihein arvovälein valmisteta että ihan pikkuvipauksia pystyisi huomioimaan...

Pitää ostaa myös uudet kehykset. Näistä vanhoista on ööh... hieman maalit lähteneet. Ilmeisesti titaanikehyksissä ysyy maalit huonommin kuin tavallisissa metallikehyksissä, ainakaan koskaan ennen mulla ei ole näin käynyt. Tai sitten nää on vaan olleet niin kovassa kulutuksessa. Oon katsellut varmaan liian tarkasti;)

Niin, iso menoerä lasit varmaan on, tosin en äkkiseltään yhtään muista mitä vanhat lasit maksoi silloin aikanaan. Ensi meinasin että tilaan netistä, niinkuin hyvä ystävänikin on nykyään tehnyt. Mutta onneksi laitoin sitten sähköpostia, niin selvisi, etteivät tee lainkaan sellaisia linssejä mitkä korjaavat karsastusta:( Eli tuolta liikkeestä saisi sitten kohtuuhinnalla kivat pokat löytyä. Olen vähän ajatellut sellaisia missä se varsinainen kehys olisi vain linssin yläosassa. Olen niin kyllästynyt näihin tavallisiin laseihin. No, enhän mä näitä missään julkisella paikalla paljon pidäkään, muuten kuin ruokakauppareisulla. Tai no, ilmankos kun ovat tässä kunnossa, eihän näitä kehtaa käyttää...

Huomiselle on siis luvassa paljon odotuksia. Toivottavasti mieleiset pokat löytyy!