...noista miehen villasukista nimittäin. Mies kokeili niitä ja ihmetteli sitten että mikä se klontti tuolla jalkapohjassa on... Olin päätellyt langan päät ihan niinkuin peruskoulussa opetettiin... Ei tullut mieleen katsoa mihin kohtaan se jatkoskohta tuli, olishan sen voinut päällipuolelle laittaa:( Nyt tuo sitten kävelee uusilla sukillaan ja kohta on jalkapohjissa sellaiset rakot ettei kävelemään pääse lainkaan. No, jos on tennissukka alla niin ei ne kuulemma niin paljon haittaa, onneksi. Seuraavissa sitten huomaan katsoa tuon asian paremmin. Meni oppi kerralla päähän. En mä ole yleensä sukissa mitään jatkamaan joulutunut, mutta tuo lanka oli 50g kerissä, niin jouduin enkä yhtään asiaa ajatellut...

Eilen hain kirjastosta varaamani kirjan "Sukkasillaan". Onneksi en mietinnästä huolimatta pyytänyt joulupukilta omaa kappaletta. Ei ollut mua varten. Tykkään kyllä tehdä sukkia -  ainut mitä kunnolla luulen osaavani - mutta tuossa ei ollut oikeastaan yhtään ohjetta minulle. Onhan siinä mitä ihmeellisempiä versioita, mutta jotenkin eivät istu minun makuuni. Eipä mennyt miehen rahat hukkaan kun osti yöpaitoja:)

Tekisi mieli lainata useista blogeista bongaamani kirja "Socks Socks Socks" jos nyt nimi meni ulkomuistista yhtään sinne päin. Ainakin sen perusteella mitä ihmiset ovat tehneet tuosta kirjasta, löytyisi minullekin jotain. Kielimuuri on kuitenkin ratkaiseva tekijä, kun käsittääkseni tuota ei suomenkielisenä ole ilmestynyt. Jos joku toisin tietää, vinkatkoon!!

Tuossa lainaamassani kirjassa oli muuten noista lankojen jatkoskohdista, ettei niitä päitä päätellä sinne silmukoiden joukkoon, vaan päät ujutetaan toisiinsa niin ettei jatkoa edes näe. Tekeekö joku oikeasti niin? Minä en ollut koskaan kuullutkaan moisesta... Tulisi varmasti hyvännäköiset (ja ihmiset eivät kompastelisi jalkapohjissa oleviin klontteihin;) mutta mahtaisiko tuollaista osata..