Tarjuska heitti haasteen jo viikonloppuna. Minun pitää kertoa kuusi omituista tapaani, ja juu niitähän kyllä riittää...

  1. Ensimmäisenä tulee mieleen, että minulla on tapana oikein tehdä kiire itselleni jättämällä kaikki asiat viime tinkaan. Pitää sitten lähteä johonkin, tai tehdä jotain, niin aina aloitan viime tipassa tekemään tai laittautumaan. Kiirehän siinä tulee ja paniikki iskee;)
  2. Minulla on tapana käyttää villasukkia niin että siellä alla ei ole toisia sukkia. Villa on niin ihanan tuntuista paljaalle jalalle, että en yhtään kaipaa siihen väliin muuta sukkaa.
  3. Toisaalta minulla on tapana kulkea ilman sukkia pitkälle syksyyn. Aiheutuu joskus koomisia tilanteita, kun en huomaa ottaa viileämmillä ilmoilla sukkia kyläilyreisulle jalkaan. On siinä kaverit kauhuissaan kun paljaat varpaat paljastuvat kengän sisästä...
  4. Levittelen kaikki tärkeät liput ja laput ympäri huushollia. Niitä on kaapissa, mapissa, leivinuunin päällä, työpöydällä, keittiön pöydällä... Siis miksi ihmeessä niitä ei voi laittaa heti siihen mappiin mihin kuuluvat? Säästyisi monelta etsimiseltä.
  5. Tyhjiä kahvikuppeja löytyy talostamme melkein mistä vaan, ja ikävä kyllä ne ovat minun jäljiltäni. Juon kahvia jatkuvasti, ja yksinkertaisesti se kuppi aina unohtuu ottaa mukaan kun nousen aloiltani. Sohvan vierestä löytyy poikkeuksetta illalla kuppi, samoin tietokonepöydältä vähän väliä. Joskus jopa makuuhuoneesta, jos olen päivällisen jälkeen oikeissut hetkeksi sängylle katsomaan telkkarista jotain, ja juonut kahvin siinä samalla. Työpöydältä kuppeja harvemmin löytyy, koska olen varjellut koneita vahingolta.
  6. Tiskikonetta täyttäessä laitan suurimman osan astioista aina samaan järjestykseen. Minulle tämä on aivan loogista; joka astialle on löytynyt se paikka, missä puhdistuvat hyvin ja koneen saa täytettyä mahdollisimman täyteen. Ei siis mikään kovin outo juttu, mutta perhe ja ystävät ei tätä ymmärrä.

En nyt haasta ketään, mutta saapi napata ken tahtoo=)

Käsityöasialle palaan myöhemmin. Nyt keittämään aamukahvia... Ja yritän muistaa tänään ottaa kaikki kupit aina mukaani ja viedä tiskiin käytön jälkeen!