740295.jpg
SNY:ltäni sain nuo kahvat keväällä, ja alkukesästä tuli Novitalta ohjepalkkiona nuo Malibut. En oikein keksi mitään muutakaan tehtäväksi 200g Malibusta kuin kassi. Sen verran tyyristä lankaa on, että en aio lisääkään hakea. Ja kassiin tuo varmasti sopii hyvin. Eli nuo tykötarpeet pitäisi saada yhdistettyä. Ydinkysymys onkin, että mistäs ohje. Ja millainen kassi...

Neulominen olisi riskittömämpää kuin virkkaaminen. Muistan vielä liian selvästi ne viimekesäiset virkkauskokeiluni. Kun suorakaiteesta tuli banaani. Toisaalta, jos valmistumisella ei ole kiire, voisi opetella rauhassa.

Jos ohje on pelkkää sileää, tai ainaoikeaa neulottuna, tai virkattuna pelkkää kiinteää silmukkaa taipylväitä, niin tylsistyminen iskee jo alkumetreillä. Ei mun juttu. Kovin hörhelletyt pitsijutut sitten taas vaatii vuorittamisen. Een mä oikeen siitäkään välittäisi.

Jossain näin keväällä The Täydellisen Laukun, muistaakseni oli vieläpä neulottu. Se oli kyllä jotain pitsiä, väriltään tummanruskea (sama väri kuin nuo mun kerät), lankana Tennessee tai Malibu. Tai sitten joku ihan muu, muistiini ei aina ole luottamista. Mutta väri on varma, ja samoin se että jotain pitsin näköistä oli. Mutta enpä sitä enää löydä. Jonkun blogissa se oli kuitenkin (kuka tunnustaa?)...

Ja kun mallin pitäisi vielä olla sellainen, että tulis ihan oikeesti käytettyäkin. Vuorituksen suhteen olen valmis ehkä joustamaan, jos malli on muuten sellainen että tykkään oikeesti. Ehkä sitten voisi vuorittaakin. Kestäisi ainakin käytössäkin paremmin kuin ilman vuorta. Kyllä mä sen vuorituksenkin osaan, kokeilun kautta ainakin, sitä vaan on joskus vähän laiska...