Juuh, pitkästä aikaan neulerintamalla on jotain valmistakin syntynyt. Keskeneräisiä projekteja on kyllä ollut koko ajan (enkä tarkoita niitä mitkä odottaa saumojaan...). Muistatteko vielä sen Odessan, jota aloitin jo varmaan helmikuun lopulla (muistaakseni), SNY:ltäni helmikuussa saamastani Novitan Woolista. Se jäi tauolle, koska alkoi ärsyttämään hengitysteitäni jostain syystä. Ja sitten alkoi se mallineule siinä tökkimään hanttiin. Puoliväkisin neuloin välillä pari kerrosta aina. Johan sillä mallilla viime vuonna teinkin kolme pipoa, tosin itselleni en lainkaan. Ja sitten ennen vappua totesin, että kaiken lisäksi siitä on tulossa aivan liian piukka, vaikkei mulla tosiaan ole iso pää!! Mutta en saanut purettuakaan.

Ja sitten sunnuntaina, juuri ennen vappua, syttyi valtava idealamppu: Nyt äkkiä purkamaan Odessa-mörvelö, ja tekemään Rinsessapipoa... Ehdin kuin ehdinkin sunnuntaina purkamaan tekeleen niin, että juuri kun telkkarista alkoi Uuno-leffa, sain alka luomaan silmukoita. Ja tänään aamupäivällä päättelin langanpäät=) Kokopäiväisesti en ole neulonut, ainoastaan sillon kun olen telkkaria katsellut. No vapun aikaan tuli katsottua enemmänkin, tuli nuo Uunot silleen että tuijotettiin koko perhe ne (taas tänäkin vappuna, ja varmasti myös ensi vuonna) ja minähän neuloin. Kun on niin laiskan tuntuista jos vaan katsoo telkkaria... Ei vaan, kotimaisten ohjelmien aikana on niin hyvä neuloa, kun ei tarvitse koko ajan kurkkia tekstitystä.

Ja kuvitelkaas, mä ihan oikeasti olin luullut, että tuo Rinsessaohje on hirveän vaikea (kerran vilkaistuani). Mutta sehän nyt oli tosi helppo ja nopea neulottava. Lankaa mulla jäi niin, etät saisin ne kämmetkäätkin varmasti. Pipoon meni vaakan mukaan 45g, mutta oikeasti taitaa olla noin 55g. Nimittäin jäljelle jäävästä kerästä vaaka näyttää että lankaa jäi 45g. Taitaa olla pipossa jo olevat langat hieman kuivahtaneet meidän olkkarin kuumuudessa.

562390.jpg

Ja se paljon puhuttu toppikin valmistuu pikkuhiljaa. Takakappale on yhtä olkaimen kerrosta vaille valmis. Siis en sitten ehtinyt sitä viimeistä kerrosta ennen kuvaamista muka vielä tekemään... Ja etukappale on siis kainaloissa saakka. Tai pyörönähän tuota olen tehnyt, mutta kuitenkin... Mallineule on muuttunut matkan varrella kuten näkyy. Ja, joku muistaakseni taannoin kommentoikin tuosta mallista että tulee leveä. No, minäkin huomasin sen kun olin neulonut noin 15 cm. Ja purkuunhan meni koko aloitus. Ja nyt tuosta tulee hyvä kun teen S-koon mukaan. Ja siis mulle ei S-kokoiset vaatteet päälle mahdu, mun koko on siinä M ja L välimaastossa oikeasti.
562408.jpg562409.jpg