Just kun olin laittamassa itseäni lähtökuntoon vuosihuoltoa (=gyne) varten, huusi kuopus, että posti on tullut ja postipoika menee jo tien toisella puolella. Posti on mulle vähintään yhtä tärkeä juttu, kuin kuopukselle, vaikkakin sieltä tulee yleensä vaan tylsiä mainoksia ja laskuja. Mutta sentään tässä kuussa paljastuu SNY 2007 kierroksen parit. Pakko se oli sitten kiireen vilkkaan vielä käydä laatikolla. Ja siellä olikin iso paketti SNY:ltäni... Se paketti oli pakko kurkata ennen lähtöä, ja kuopus vaati että saa sen aukaista. Saihan hän, kun vannoi muistavansa että sisältö on äipän=)
586245.jpg
Tällaisia ihanuuksia tuli tällä kerralla=) Kiitoksia oikein hurjasti, Evelin!! Olet joka lähetyksessä osannut laittaa kaikkea, mistä olen tykännyt ihan hirveästi! Kiitoksia sinulle siis tästäkin paketista, ja kaikista muistakin tämän projektin aikana=)

Eli paketissa oli 2 kerää Garnstudion Fabelia, juuri minun värejäni=) Niistä tulee minulle itselleni sukat! Kun nyt vaan pian pääsisi aloittamaan... Sekä 3 kerää Berlaine-villalankaa. Niistä tulee myös jotain minulle ensi syksyksi, tai sitten kuopukselle. yllätyin tämän langan suhteen, sillä sen lisäksi, että sen saa toki pestä koneessa senkin, niin saa myös laittaa kuivausrumpuun. Siksi mietinkin, että voisin tehdä siitä vaikka pipon ja lapaset kuopukselle. Hänen asusteensa kuitenkin vierailevat pesussa useammin kuin omani, ja kuivurikin on kova sana.

Bambuiset kassinkahvat ihan selvästi kuiskuttelevat virkkauksen taidon uudelleen opettelemisen pariin... Siis olen kyllä 10v sitten virkannut pari pitsiliinaa, mutta silti en nykyisin osaa virkata. Pitänee uskaltautua yrittämään...

Sokerina paketin pohjalla oli nuo kaksi pientä keraamista sydänkippoa. Pohjan kaiverruksista päättelisin, että ovat Evelynin itse valmistamat. Olenkohan oikeassa? Pääsivät jo kunniapaikalle keittiön matalan lipaston päälle. Ainut paikka keittiössä, jossa on vain ja ainoastaan ne mitä siihen on tarkoisella aseteltu; wokkipannu (joka on liian suuri kaappiin), pari nättiä tarjotinta, viinipullo ja nyt nuo sydämet.

Varmasti tähän SNY-vaihtoon lähden uudestaankin mukaan, jos tällainen järjestetään vielä=)

Koska mies on saikulla selästään, ja hoitaa kuopuksen kerhokuskauksia, mulla ei ollut kiire kotiin lekurilta. Poikkesin kirpparin kautta. Saalis esitellään nyt tässä samassa postauksessa vielä...
586241.jpg
Isoja nuppareita ja isoja hakaneuloja. Siis isoja hakaenuloja olen etsinyt joka paikasta niitä löytämättä. Paitsi että kun olen niitä nähnyt, en ole muistanut että tarvitsen... Nyt on sitten niitäkin hankittu=)
586242.jpg
Vitosen puikot ja virkkuukoukut kokoja 5,5mm ja 6mm. Siltä varalta, että alan sitä virkkausta opetella=)
586243.jpg
Mulle pipo ja lapaset ensi talveksi. Tai siis 300g Pirta Sport Soft -lankaa. Se on akryylia ja villaa, uskoisin että sopii sellaisiksikin. Mustaa ja joukossa noita värillisiä pilkkuja. Todennäköisesti jotain vuosikertalankaa, mutta näyttäisi olevan hyvässä kunnossa, eikä haise. Joskus kun nuo kirpparilangat haisevat hajuvedelle tai ullakolle kilometrien päähän.