No niin, nyt eilen tulleen paketin esittelyä... Eli Sny:ni oli neulonut mulle sukat=) Ja ovat siis jo käytössä; mä tykkään hipsutella tässä sisällä villasukissa. Ja nämä ei olekaan mitkään tavissukat! Jossain olen mielestäni malliin törmännyt, mutta itse en silloin mallin nähdessäni rohjennut edes aloittaa. Ja nää on tosiaan kuin suoraan jalkaan neulotut! Pysyvät pyörimättä jalassa, mutta toisaalta illalla mahtuu myös turpoavat nilkat sukkiin. Tai siis ei mulla nyt mihinkään äärettömiin mittoihin jalat turpoa illan tullen, mutta sen verran että kaupan sukat alkaa ahdistaa ja kiristää.
493276.jpg
493277.jpg493278.jpg
Nuo alemmat kuvat on näpsityt ilman salamaa, jotta kuviot erottuvat paremmin. Itse asiassa tuo seiskaveikan väri on juuri sellainen, että meidän neidillä on siitä langasta lapaset ja kahdet villasukat. Mä olen ollut salaa ihan pikkasen kateellinen kun olen niitä katsellut. Mutta en ole saanut koskaan aikaiseksi hakea kaupasta lankaa lisää että tekisin itsellenikin. Mistähän tuo salainen neuleystäväni oikein luki taas ajatuksia;)

Niin, paketissa ollut suklaa on vielä jääkaapissa. Eilen illalla nukahdin sohvalle kun odottelin että ohjelma alkaa, joten en ehtinyt hakea suklaata piilosta. No, tänään illalla sitten herkuttelen...

Niin, olen minä neulonutkin. Lankaa en ole vieläkään ostanut, joten lankahamstereiden pudotuskisassakin olen edelleen mukana vaikka valmista ei ole vielä tullutkaan. Teen Novitan Jasminista toppia itselleni. Nyt olen siinä vaiheessa että sivujen kavennukset on vaihtuneet levennyksiksi. Eli varmaan noin puuolivälissä. On vähän sellanen fiilis, että pitäis aloittaa jotain pientä ja nopeaa, tän kanssa kestää ikuisuuden. Kun neulonta-aikaa on nyt vaan aamulla ja myöhään illalla. Ja myöhään illalla ai aina jaksa. Pitäis varmaan kaivella kaapista noita villasukkalankoja ja pyöröyttää ensi talvea varten kuopukselle yhdet sukat välissä. Tai vaikka itsellekin. Jos saisi intoa tuohon toppiin. Toisaalta, siinä on vaara että jää lopullisesti kesken. Parempi idea olis varmaan välissä vaan päätellä vanhoja Ufoja ja jatkaa sitten taas. Tai neuloa välillä muutama kerros miehen paitaa joka sekin on kesken. Onhan tuo Woolista aloitettu Odessa-pipokin vielä vähän kesken, mutta sillä ei ole hätää. Täyttä villaa kun on, niin jotenkin nyt kun töitä on paljon (siis oikein töitä töitä, eli tulee sitä pikkuista lankapölyä nenään ja siitepölytkin pukkaa jo päälle), tuntuu nenä reagoivan sen neulomiseen ja menee "duggoon". Jatkan sitä sitten rauhallisemmassa/pölyttömämmässä vaiheessa. Käytössähän villa ei mulle mitään oireita aiheuta, ainoastaan neuloessa jos muita ärsytystekijöitä on liikaa.

493279.jpg493280.jpg
Niin, linkki topin ohjeeseen on Elleissä. Mutta teen siis ihan eri langasta kuin ohjeessa sanotaan. Ja itse asiassa tuo mallineule näyttää kyllä ihan erilaiselta kuin ohjeen kuvissa...