Aika tuntuu kuluvan ihan hirveän nopeasti, taas on viikko lopuillaan. Olin kyllä suunnitellut että tässä aamulla laitan tiskit, brodeeraan muutaman repun mitkä pitää tänään luovuttaa, ompelen keittiön verhot, joiden kankaat leikkasin viime yönä. Kaikki tämä piti siis aloittaa jo seitsemän jälkeen. Vaan kuinkas kävikään...

Kuopus on yöllä ilmaantunut sohvalle nukkumaan (mehän siis nukutaan olohuoneessa nykyisin). Ja mieskin nukkuu vielä. On ollut viikon pitkässä iltavuorossa joten tänään on vapaapäivä. Hänen takiaan en hiljaisuutta vaalisi, mutta kuopuksen takia on pakko nyt van hissutella. Olohuoneessa kun ei ole ovea joten kaikki äänet kuuluu sinne. Aikaisemmin aamulla katselin alakerrassa lasten telkkarista Tyttökullat, mutta nyt ei tule mitään mielenkiintoista juuri. Kymmenen jälkeen tulee Emmerdale. Sitten varmaan onkin jo väki hereillä, ja ainakin on aika herätä.

Postipoika on vieraillut, vaikka kuvia ei tietenkään todistusaineistoksi ole näyttää. Olen niin hätäinen, että en huomannut kuvia ottaa. Bampuiset sukkapuikkone siis tulivat, ja ihme ja kumma laitoin heti tuonne puikkopurkkiin odottamaan että ehdin hakemaan sukkalnkaa vielä. Ajattelin käydä Lavikolta katsomassa, miten kallista Onlinen Supersocke Cotton siellä on. Äiti toi talvella messuilta yhden kerän, ja ihastuin lankaan.

Kitten Mohair on puikoille jo päässyt, ja sopii sekä herkälle hipiälleni että ehlposti ärsyyntyvälle nenälleni.

Anttilasta tilaamastani paketista meni suurin osa esikoiselle (kevätvaatteita kun poika venyy ihan silmissä), mulle tuli vain rintsikoita ja mikä tärkeintä; keittiönverhokankaat! Verhokankaat leikkelin eilen illalla/yöllä kun odottelin miestä töistä kotiin. Aion tehdä tällä kertaa ihan suoramallisen yläkapan, kun yleensä olen tehnyt kaarevan. Saa nähdä miten silmä tottuu. Valmiista verhoista laitan kuvan sitten tännekin. Värit ei ole ihan tyypillisiä mitä mulla on yleensä keittiössä ollut, mutta olen nyt uskaltautunut kokeilemaan värejä. Puoli vuotta on ikkunassa roikkunut kivikuvioiset verhot, joten alkaa jo tuntua turhan harmaalta.

Mietin juuri eilen, että mulla ei ole ollut moneen vuoteen kaupasta valmiina ostettuja keittiönverhoja. Olen tehnyt itse. Kun aina pitäisi ostaa kahteen ikkunaan, niin siinä säästää monesti kun ostaa vaan kankaan, ja ainakin tulee sellaiset kuin haluaa - tai osaa...

Taavanaiselta tilasin parhaalle ystävälle synttärikortin. En laita vielä tänne kuvaa, jos vaikka hän sattuu täällä joskus käymään. Laitan sitten kun on mennyt perille.  Mutta se pitää sanoa, että luonnossa kortti on paljon ihanampi vielä kuin nettisivuilla kuvassa. Moni tietty ajattelee, että kyllä noita saa tehtyä itsekin. Juu, saa ken osaa ja jaksaa. Mulla ei riitä hermo kortin tekemiseen, ja toisaalta yhtä korttia varten ei varmasti kannata edes alkaa materiaaleja ostaa (luulisin en tiedä). Eli minä mieluummin ostan sen tarvittavan kortin joltain joka sen osaa oikeesti tehdä, ja säästyn itse yhdeltä paineelta. Suutari siis pysyköön lestissään...

Ihan sama, kun monet on kyselleet, enkö aio mitään painatusjuttuja opetella, brodeerauksen vaihtoehdoksi. En ainakaan tähän hätään. Tehköön sen se joka sen osaa, minä keskityn omaan osaamiseeni ja alaani. Tulevaisuudesta ei tiedä, ehkä jossain vaiheessa tulee muitakin juttuja opeteltua.

Postimiehen pitäisi vielä tuoda mulle se Ottobre Woman -lehti, sitten kai onkin kaikki tilatut jutut saapuneet. Ja mies hakee postista tänään uuden kameran=)) Tai siis meille uuden. Huutonetistä mies sen huusi, ja takuutakin pitäisi olla vielä jäljellä. Ja on varmasti tekniikaltaan kehittyneempi kuin meidän nykyinen. Toivottavasti mäkin sitä opin käyttämään.

Jahas, kahvinkeitin pörisemään ja ompelukoneet laulamaan. Olkkarin puolelta nimittäin kuului juuri: "Huomenta, äiti!"

Ai niin, jos joku osaa neuvoa miten Samsungin puhelimesta (X510) saa kuvat tietokoneelle, nöyränä otan ohjeita vastaan! Infrapunayhteys puhelimessa on, mutta ei toimi. Tähän mun koneelle niitä ei saakaan suoraan, mutta Siemensin kanssa lähetin aina ne ensin miehen kannettavaan, ja sieltä muistitikulle ja tikun laitoin sitten tähän mun koneeseen. Monimutkaista, mutta silti kätevää että puhelimen kuvat saa koneelle. Tuossa Samsungissa oli ihan surkea ohjekirja (tai siis lappunen), eikä mitään mainintaa asiasta. Vanhassa puhelimessa menin vaan kuvaan, ja lainoin "lähetä". Sitten sai valita että lähetänkö mms-viestin vai laitanko irdan (se infrapunajuttu) kautta menemään. Ei ollut ongelmia. Mutta tässä puhelimessa ei ainakaan kuvasta suoraan pääse lähettämään. Eli neuvoja kaivataan!!


Edit: Poistin Lankahamsterinapin, koska pudotuspelistä tipahdin jo vapaaehtoisesti pois, sekä Project Spectrun -napin, koska ei nyt just jaksakaan panostaa siihen... Kiva idea, mutta nyt ei vaan suju mun kohdalla. Neulomiset on nyt niin vähissä, että teen sitä miltä tuntuu.