Kylläpäs olikin urakka. Oikeasti olen ihan nolo... Nimittäin melkein vuosi sitten laitoin blogiini kuvan sukista, joista oli enää langanpäät päättelemättä... Olikin kiven takana se päätteleminen. Kun tajusin sitten ettei nuo meidän pojat käytä muitakaan villasukkia, niin se innostus lopahti ihan täysin. Lykkäsin sukat sellaisenaan kaapin perälle. Lauantaina nyt alkoi esikoinen puhumaan, että tarvisi saada kalareissuille kunnon villasukat. Kaivoin jo lankoja valittavaksi kaapista, mutta sitten tuli mieleen ne sukat... Otin ja päättelin langat sitten samantien (enkä muuten sitä hommaa enää inhoa niin hirveästi, kun olen alkanut tekemään heti alta pois). Nyt tarkenee pojalla varpaat, vaikka kalastusilmat viilenee!

231121.jpg

Toinenkin juttu paljastui viikonloppuna, vaikkakaan ei käsitöihin varsinaisesti liity. Olen ostanut noin 15v sitten silityslaudan. Siinä on sellainen hopeanvärinen (teflon tms) kangas päälle kiinnitettynä. Olen koko ajan käyttänyt siinä sellaista puuvillaista irtopäällistä. Eilen aloin miettiä kun katselin että olisi taas vaihdon tarpeessa, että kuuluukohan siinä sellasta irtopäällistä edes käyttää... Vai voisko siinä suoraa sen teflonpinna päällä silittää. Ihan Itsestä vähän kyselin, ja en nyt mitään päällisiä siihen enää ostele. Siis kuvitelkaa nyt, että mä olen laudan ostaessani varmaan nähnyt hyllyssä niitä irtopäällisiä ja luullut että sellainen pitää kans olla (en mä kotona asuessa silittänyt itse mitään niin ei tullut oikein tutustuttua noihin vehkeisiin kunnolla)... Ja olen niitä useammankin vuosien mittaan ostellut, ja ihan turhaan;) Onneksi nyt aloin miettiin ja otin selvääkin!

Sitten olen yhtä projektia vähän aloitellut. En nyt vielä paljasta kauheasti ettei käy niin että sitten kohta joudun ilmoittamaan etten osannutkaan tms. Tosin vielä näyttää ihan lupaavalta ja intoakin riittää.

231122.jpg231123.jpg