Vihreä Samos-lanka on syvän mietinnän jälkeen päästetty taas puikoille. Tällä erää siitä tulee toppi, jonka ohje on Novitan keväässä 2004. Anne ja Hili oli vissiin tehneet sen kokonaan pyöröillä, ja toisaalta olisi varmaan ollut niin helpompikin. Ei olisi sitten niitä sivusaumoja ommeltavina. Mutta mä teen nyt ihan sen ohjeen mukaan. Soveltamiset kun kaikesta päätellen ei oikein multa onnistu, joten tehdään nyt niinkuin käsketään.

Takakappale on jo siinä vaiheessa, että kädenteitä olen kavennellut jo muutamalla kerroksella. Kuvatusta en vielä laita. Katsotaan nyt ensin miten tuo lähtee muuten luonaamaan. Alaosan reikäneuleessa on yksi virhe joka kyllä näkyy (mieskin huomasi ennenkuin näytin). Mutta kun se reikäneule tuntui alkuun niin himputin vaikeelta mukamas, ja olin jo reikäneuleen yläpäässä kun virheen huomasin (virhe tapahtunut siellä aika alhaalla), niin voitte uskoa että en alkanut purkamaan. Jos se jotain sitten mun täällä haittaa niin tulkoon sanomaan. Mä voin sitten sanoa "tee ite paremmin"... Harmittaa se, mutta saa nyt olla. Ja takana se ei itselle näy. Ja yritän ajatella, että se on vaan yksi silmukka - tai oikeestaan kaksi jotka nostin puikolle väärinpäin. Seuraava työ sitten paremmin.

Toivottavasti tuo toppi nyt sitten onnistuu! Muuten saatte syyskuussa nauraa mulle, kun mulla ei ole yhtään valmista kesätoppia, ja omistan edelleen 300g vaaleanvihreää Samosta. Ja siitä verkkoneulepaidastakin puuttuu edelleen se hiha. No nyt on ainakin täällä niin viileääkin ettei millään kesähepeneillä tarkeniskaan...

Kävin muuten kaupungissa, mutta oli niin kiire (työasioita; asiakastoimituksia ja toisen koneen huoltoonvientiä) että ihan unohdin käydä Lavikolla. No toisaalta parempikin, koska akuuttia tarvetta ei ole nyt juuri. Saisi nämä vanhatkin tehtyä ensin. Vaikka sitä Anchorin Magiclinea (?) pitäisi kyllä käydä katsomassa, jos olisi vielä tarjouskorissa. Kun olen nyt oppinut vissiin kerralla tuon pesukoneen käytönkin;)) Hetkeksi ainakin.

Mies toi eilen kerän aniliininpunaista Tennesseetä Vapaa Valinnasta. Maksoi melkeen kolme ja puoli euroa. Ajatella että alkukeväällä ostin sen vaaleankeltaisen reilusti alle kolmella eurolla. Samasta firmasta!!